Melding defecte parkeerautomaat
Melden defecte parkeerautomaat
U kunt een defecte parkeerautomaat melden per e-mail bij stadstoezicht@roermond.nl of telefonisch via (0475) 35 91 01. Graag bij uw melding het nummer van de parkeerautomaat doorgeven en eventueel de locatie van de defecte parkeerautomaat (straatnaam).
Let op: Als de parkeerautomaat defect is moet u gewoon betalen!
Opties om toch te betalen:
Andere parkeerautomaat in de omgeving
Er is altijd een andere automaat in de omgeving om een kaartje te kopen.
Bezoekers webapp
Als u bezoeker bent van een bewoner (in een gebied met betaald parkeren of parkeren voor vergunninghouders), kan de bewoner bij wie u op bezoek komt, u aanmelden met uw kenteken in de bezoekers webapp
U kunt meer informatie vinden op de pagina 'bezoekersvergunning parkeren'.
Mobielparkeren (via bijv. Yellowbrick of Easypark)
Als u (mobiel)internet heeft, kunt u betalen via mobiel parkeren. Bijvoorbeeld via Yellowbrick of Easypark.
Contactloos of met de pinpas betalen
Soms kunt u niet contactloos betalen, maar is het wel mogelijk om te betalen door de pinpas in de kaartlezer te steken of vice versa.
Bedragen onder de € 50,- kunt u betalen zonder uw pincode in te voeren. Dit kan alleen als u via uw bank 'contactloos betalen' of 'Dip&Go' hebt geactiveerd. Als u dit niet heeft geactiveerd, kunt u niet contactloos betalen (bij sommige buitenlandse bankpassen is 'contactloos betalen' of 'Dip&Go' niet geactiveerd).